بوسترکار

راه اندازی پمپ

 

نکات لازم در راه اندازی پمپ روغن داغ

راه اندازی پمپ های روغن داغ برخلاف سایر پمپ ها کار کاملا پیچیده ای می باشد و نیاز به وجود یک متخصص برای انجام این کار است. ما در اینجا تلاش کرده ایم مقاله ای درباره راه اندازی انواع پمپ ابارا و پمپ روغن داغ ارائه دهیم. توصیه می کنیم جهت راه اندازی پمپ روغن داغ و یا هر یک از پمپ های ابارا توسط متخصص انجام شود. زمانی که پمپ های ابارا توسط متخصص راه اندازی شود باعث می شود بازده بالایی داشته باشد و کمتر دچار مشکل شود و در بازده زمانی کم نیاز به تعمیر نخواهد داشت.

قبل از راه اندازی پمپ ، باید محفظه حلزونی را با روغن پر کرده و در همان هنگام، محور پمپ را به آرامی با دست چرخاند تا پمپ به طور کامل هواگیری شود. برای اطمینان از عملکرد مناسب آب بندی محفظه یاتاقان، باید این محفظه از روغن پر، و هواگیری کنید. برای این منظور، باید هر دو درپوش بالایی محفظه یاتاقان را باز نمود، روغن خنک کاری را از یکی از درپوش ها به اندازه ای ریخت که از درپوش دیگر خارج شود و پس از آن، هواگیری انجام شده و در آخر، هر دو درپوش را به طور کامل سفت نمایید.

 

راه اندازی پمپ روغن داغ


چرخش محور پمپ

باید دقت کرد که جهت دوران موتور و پمپ، یکسان باشد. برای تعیین جهت دوران پمپ، از طرف موتور به آن نگاه می-کنند و برای تعیین جهت دوران موتور نیز، ممکن است موتور را با یک تک استارت کنترل کنند. عدم یکسان بودن جهت دوران محورهای پمپ و موتور، سبب کاهش دبی پمپ و همچنین صدمه دیدن پمپ خواهد شد.

راه اندازی اولیه پمپ

با راه  اندازی پمپ، دمای روغن افزایش یافته و در محدوده 100 تا 130 درجه سانتیگراد به آرامی بالا می رود. در این دما، آب داخل روغن به طور کامل بخار شده و دمای روغن، تا دمای کاری و نهایی افزایش می یابد. پس از گرمایش پمپ و رسیدن به دمای کاری، باید پمپ را خاموش کرد و کوپلینگ را بررسی نمود. در صورت لزوم، قطعات کوپلینگ را باید روی موتور و پمپ تنظیم کرد و هم مرکزی بین محورهای پمپ و موتور را کنترل نمود تا هیچ گونه انحراف زاویه ای بین آن دو نباشد. محور پمپ باید به آرامی و بدون هیچ مقاومتی، با دست بچرخد. در این پمپ ها، باید از هر گونه نوسانات ناگهانی دما (شوک حرارتی) جلوگیری نمود.

مواد ساختمانی (متریال) پمپ های روغن داغ

حلزونی پمپ های روغن داغ، باید از متریال GGG-40 ساخته شود. از متریال چدن معمولی GG-25 به دلیل عدم همگن بودن و وجود مُک در ریخته گری و در نتیجه، امکان ضعف در هنگام بالا رفتن حرارت و شوک های حرارتی، استفاده نمی شود. شفت پمپ روغن داغ از استیل می باشد و رینگ سایشی آنها از چدن می باشد.

آب بندی شفت پمپ روغنی

معمولا قسمت آب بندی از دو بخش تشکیل می شود یکی پشت پروانه از چند نوار گرافیتی نسوز می باشد که در انتهای محفظه یاتاقان مکانیکال سیل استفاده می شود منظور این است که بدون نیاز به خنک کاری پمپ کار می کند. و بخش دیگر این که نیاز به خنک کاری دارد